– Reklama | Treść partnera –
14. Dni Psychologii pod patronatem Writeratu
– Koniec treści partnera –
Strona głównaLiteratura„Jak przekonać (prawie) każdego” – Jared Cooney Horvath – recenzja

„Jak przekonać (prawie) każdego” – Jared Cooney Horvath – recenzja

Niedawno poradniki na stałe rozgościły się na mojej półce z książkami. Mimo wszystko traktuje je raczej jako rozrywkę niż naukę suchych faktów. Czy książka Horvath'a ma więcej wspólnego z powieścią czy z podręcznikiem?
Egzemplarz książki – w ramach współpracy barterowej – otrzymaliśmy od:
RM

Jak przekonać (prawie) każdego czy raczej jak przekazać wiedzę prawie każdemu

Chociaż tytuł może być nieco mylący, opis znajdujący się na tyle książki oddaje jej zawartość nieco lepiej. Nie znajdziemy tu żadnych technik manipulacyjnych, dzięki którym zdołamy przekonać kogoś do naszej racji czy punktu widzenia. Książka skupia się głównie na mechanizmach zachodzących w ludzkim mózgu. Próbuje uczyć nas przede wszystkim poprzez zrozumienie tematu i teorii. Poznajemy poszczególne części mózgu: ich nazwy, funkcje, zasady działania. Wszystko kręci się wokół tematów kluczowych dla nauczania, głównie zapamiętywania z podziałem na różne formy przekazu informacji. Sztuka przygotowywania prezentacji jest tutaj szczególnie rozbijana na części pierwsze. Wiele z przedstawionych faktów było mi już wcześniej znanych, jak na przykład to, że prezentacja powinna zawierać przede wszystkim obrazy. To, co dla mnie stanowi nowość, to naukowe wytłumaczenie tych faktów. Obszerne omówienie sensu budowy i przeprowadzania prezentacji jest dla mnie gorzką ciekawostką, ponieważ jako student często zderzam się z odmiennymi realiami przekazywania wiedzy przez profesorów.

Czy to znaczy, że książka nadaje się tylko dla zawodowych nauczycieli?

Oczywiście nie. Jak na początku zauważa autor wszyscy jesteśmy nauczycielami. Niezależnie od tego, czy przekazujemy naszą wiedzę i umiejętności komercyjnie czy nieodpłatnie. Możemy udzielać korepetycji, prezentować jakieś zagadnienie na spotkaniu biznesowym, pomagać przyjacielowi w naprawie samochodu albo uczyć dziecko jazdy na rowerze. Możemy być wykładowcą lub uczniem usiłującym zdobyć pozytywną ocenę poprzez prezentację jakiegoś tematu na forum klasy. Poza tym książka zawiera wiele wiedzy ogólnej. Jest ciekawa i wartościowa przede wszystkim dlatego, że zgłębia temat ludzkiego umysłu, a więc czegoś, co dotyczy nas wszystkich bez wyjątku. Bez trudu możemy odnaleźć w niej informacje na temat mechanizmów, których wszechobecności nigdy nie byliśmy nawet w pełni świadomi. Właśnie dlatego książka ta jest przeznaczona dla każdego.

Masa przydatnej, przystępnej wiedzy

Lektura Jak przekonać (prawie) każdego zrobiła na mnie nieco lepsze wrażenie niż Poradnik obsługi umysłu, poprzednia książka z tej serii, którą miałam okazję czytać. Tekst Horvath’a ma formę naprawdę przystępnego, konkretnego podręcznika. Na końcu każdego z 12 rozdziałów znajdziemy krótkie podsumowanie informacji i wskazówki do stosowania w życiu codziennym. Zrozumienie i zapamiętywanie informacji upraszczają liczne wyróżnienia w tekście, ćwiczenia i trafne ilustracje. Trudno się zresztą dziwić, że książka została skonstruowana w tak przystępny sposób, skoro budowa wszelkiego rodzaju prezentacji jest jednym z jej głównych tematów.

Amelia Saletra
Amelia Saletra
“It gets easier. Every day, it gets a little easier. But you gotta do it every day. That's the hard part." | Źródło: "Bojack Horseman"
Tytuł:
Jak przekonać (prawie) każdego
Autor:
Jared Cooney Horvath
Tłumacz:
Joanna Sugiero
Wydawnictwo:
RM
Data wydania:
2024-01-24
Liczba stron:
304
Przydatność
9
Forma
9
Oryginalność
8
Czytaj więcej recenzji
Może cię zainteresować

Zostaw komentarz

Wprowadź swój komentarz
Wprowadź swoje imię

Jak przekonać (prawie) każdego czy raczej jak przekazać wiedzę prawie każdemu Chociaż tytuł może być nieco mylący, opis znajdujący się na tyle książki oddaje jej zawartość nieco lepiej. Nie znajdziemy tu żadnych technik manipulacyjnych, dzięki którym zdołamy przekonać kogoś do naszej racji czy punktu widzenia....„Jak przekonać (prawie) każdego” – Jared Cooney Horvath – recenzja

Dodaj do kolekcji

Brak kolekcji

Tutaj znajdziesz wszystkie wcześniej stworzone kolekcje.