Strona głównaLiteratura"Marketing internetowy w Google", czyli jak optymalizować sprzedaż

„Marketing internetowy w Google”, czyli jak optymalizować sprzedaż

Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów to pełny tytuł poradnika, którego autorami są Krzysztof Marzec i Tomasz Trzósło. Ponad 300-stronicowa książka zawiera mnóstwo przydatnych i ciekawych informacji, wystarczających, by z solidną podstawą zacząć działać w branży marketingu internetowego.

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, że autorzy nie są osobami z przypadku. To cenieni eksperci z ogromnym doświadczeniem, którzy nieustannie szkolą przyszłych specjalistów w pozyskiwaniu odbiorców w internecie i skutecznej sprzedaży. W tekście znajdziemy także wyjaśnienia i cenne wskazówki od innych ekspertów, co w pewien sposób wzmacnia argumentację i jeszcze bardziej podkreśla wagę poszczególnych rozwiązań.

Czytaj także: „Niebezpieczeństwa palenia w łóżku” – recenzja tomu opowiadań Mariany Enriquez

Szacunek do czytelnika

Krzysztof Marzec i Tomasz Trzósło oddają czytelnikowi produkt, który rzeczywiście jest dopracowany i ma wzbogacić wiedzę odbiorcy, a nie stanowić dla niego kolejną bezużyteczną książkę o pozycjonowaniu. Styl jest bardzo przyjemny, autorzy przedstawiają konkrety i wyjaśniają je, nie rozwlekając niepotrzebnie opisów.

Jeśli jesteś studentem lub studentką studiów podyplomowych, zdradzę Ci, że masz w rękach podręcznik, którego sami używamy do szkolenia naszych stażystów i osób na stanowiskach juniorskich

– czytamy we wstępie.

Czytelny podział poradnika

Nawigacja po poszczególnych działach jest wręcz idealna. Rozdziałów jest 10, w tym wstęp, podsumowanie i lista dodatków. Pozostałe to już właściwy materiał o reklamie w Google Ads, SEO czy narzędziu Google Analytics. Zamiast ściany tekstu otrzymujemy niewielkie bloki poprzedzone nagłówkami, a pomiędzy nimi autorzy zamieścili ciekawostki, ćwiczenia, listy oraz wcześniej wspomniane porady od innych specjalistów. Dzięki temu łatwiej jest przyswajać informacje, bo to forma atrakcyjna dla mózgu.

Na początku dowiadujemy się, czym jest grupa docelowa i jak ją stworzyć. W tym miejscu możemy skorzystać już z dodatku w postaci briefu z listą pytań, na które należy odpowiedzieć, zanim przystąpi się do szukania specjalisty od marketingu. Później, po omówieniu podstaw, przechodzimy do reklam w Google Ads, dopasowywania słów kluczowych, tworzenia tekstów reklamowych itd. Następnie jest sporo o reklamie w sieci reklamowej Google, w tym reklamach w YouTube i Discovery. Oczywiście dalej dowiadujemy się o dobrych nawykach SEO i analizy skuteczności naszych działań (obsługa Google Analytics).

Czytaj także: Horrorowy felieton #7 – „Matango” („Atak ludzi grzybów”)

Dodatki

Na końcu poradnika autorzy podają kilka źródeł, z którymi warto się zapoznać. Podsuwają także propozycje kursów, przydatnych narzędzi czy branżowych wydarzeń.

To kompletny i świetnie napisany przewodnik po zagadnieniach SEO i SEM. Prawdopodobnie nie ma lepszego na start.

Polecane recenzje

Halszka Witkowska o samobójstwie w książce „Życie mimo wszystko”

Życie mimo wszystko. Rozmowy o samobójstwie to przejmujący wywiad z Halszką Witkowską przeprowadzony przez...

„Ptaszek w klatce” – recenzja książki Katarzyny Żwirełło

W kwietniu tego roku mieliśmy przyjemność objąć patronatem nową powieść Katarzyny Żwirełło. Nie minęło...

„Urokliwe koszmary” – Czym zaskoczy nas Igor Adamczyk?

Igor Adamczyk nie zatrzymuje się nawet na chwilę. Niemal dziewięć miesięcy po premierze Fabryki Strachu z...

Zostaw komentarz

Wprowadź swój komentarz
Wprowadź swoje imię

Kryteria oceny książki

Porady
9
Przydatność
10
Styl
8
Struktura
9
Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów to pełny tytuł poradnika, którego autorami są Krzysztof Marzec i Tomasz Trzósło. Ponad 300-stronicowa książka zawiera mnóstwo przydatnych i ciekawych informacji, wystarczających, by z solidną podstawą zacząć działać w branży marketingu internetowego.Przede..."Marketing internetowy w Google", czyli jak optymalizować sprzedaż